PREPRAVLJENE PJESME

Kada sam 2013. godine pravio izbor iz svojih pet prethodno objavljenih knjiga poezije (ZA SUNCEM ZAVIČAJA, SUNCE U ČAŠI, UZMI I OSTATAK MENE, DRUGA OBALA i NAOPAKO), nisam ni slutio da ću se nekim pjesmama iz pomenutih knjiga vratiti s mišlju da sam prema njima nepravedan bio!
Ovih dana sam, prelistavajući svoje stare knjige, uvidio da sam nekoliko pjesama zaista nepravedno izostavio iz izbora IZA MENE. Te pjesme, smatram, nose u sebi nešto što treba da nosi svaka pjesma, a to je priča iz koje su one nastajale; sažetost tih pjesama vuče za sobom moje životne priče, uglavnom moje jade – ali i divne trenutke ljubavi koja i danas traje!
Ovdje vam nudim tih nekoliko pjesama, neznatno prepravljenih, kako bih ispravio tu nepravdu prema njima, i prema sebi samome. I prema čitaocima, svakako!
***
BEZ ODMORA
Ironija života je u tome
Da ljudi umiru
Svakoga dana;
I nikako da shvatimo
Da Smrt odmora nema
I kada spava!
1997.
***
NEKI DRUGI LJUDI
Ko si ti?
Ko sam ja?
Čija su lica
Što svakoga jutra zure u nas
Iz ogledalâ?
Ovo nismo mi…
Ovo su
Neki drugi ljudi
U nama!
1997.
***
PUT U NIGDJE
političarima
Vezali nam oči,
I vode nas
Nekud…
Zamke nam spremili,
I omče!
Vode nas…
Ni sami ne znaju
Kuda!
1997.
***
RATNIKOVA PJESMA
Ako se vratim,
Ko će me dočekati
Nepoznatog
A ja: zaboravio puteve
I ne znam se
Vratiti
Doma!
1999.
***
NEMA JE
Enisi

Njeno čelo – nebesa
Oči – zvijezde
Sanjam: opet je tu
A nema je,
Nema…
2000.
***
SOBA 319
Sve je tvoje!
Moja je samo samoća
I pustoš hotelske noći.
2000. Hotel Panorama, Bečići
***
ĆUTATI PJESMU
Možda se baš
Ovdje
Prekine moj život
Ko bi nastavio
Ćutati pjesmu?
2000.
***
SKICA ZA OČEV PORTRET
Soba: sto, otac
Napolju jesen
Unutra – ništa
Otac, čaša, samoća
Iz oka: suza
Krupna
Muška
Zidovi bez prozora
Sahat nijemo okreće
Vrijeme
Pružena ruka
Ka fotografisanoj
Enisi
Čitam očeve misli:
– Ne ostavljaj me, ptico
Mračni su putevi
I ne znam poći
K tebi!
2000.

Нема коментара:

Постави коментар